tiistai 20. joulukuuta 2011

20.12.

Hei!

Varsinkin tässä joulun alla musiikki soi ja laulukin soi. Korvatunturilla on oma laulunopettajansa, Nuotti-tonttu, sitä varten, että me tontut oppisimme laulamaan paremmin ja korkeammalta. Varsinkin tuo Varpunen Jouluaamuna tuottaa minulle välillä vaikeuksia, kun se menee siinä yhdessä kohtaa niin korkealle. Tämän kalenterin tekemisen aikana minulle tuli mieleen, että mitenhän sitä oikein pääsee laulunopettajaksi? Viime laulutunnilla kysäisinkin sitten Nuotilta tällaisia kysymyksiä:

Mitä kaikkia koulutuksia olet käynyt?
Mä kävin lukion ja sit mä kävin konservatorion toisen asteen musiikin perustutkintolinjan, et tavallaan kävin toisen asteen kahdesti sit menin sen jälken viel amk:hon.

Miksi tää ala?
no siinä kun lukiossa mietti että missä ois hyvä ja että mikä kiinnostais, niin tuli abivuonna sellanen olo että musiikki kiinnostais eniten

Mitä kaikkia töitä olet tehnyt ennenkuin tulit Korvatunturille?
Musiikinopettajan sijaisuuksia oon tehny jo opiskeluaikana, samoten ollut neljän eri kuoron kuoronjohtajana joista kahden johtajana edelleen. Lisäksi vielä ne lauluoppilaat ketä mun luona käy.

Miksi päätit kouluttautuu eteenpäin toisen asteen jälkeen?
Koska olin innostunut laulunopettajan ammatista jo siinä vaiheessa, ja lisäksi amk-koulutusta arvostetaan anammän joten senkin takia, samoin varmasti halusin laajentaa osaamista että työllistyminen olis helpompaa

Mistäs tykkäät joulunajassa eniten ja mikä on sinun lempijoululaulu?
Joulunajassa tykkään siitä et voi tehdä kortteja ja paketteja. Ja lempijoululaulu on varmaan Mel Tormé:n Christmas song, se joka alkaa silleen "chestnuts roasting on an open fire..." http://open.spotify.com/track/0K4DMDuGAQA3clnVojum1P



Musiikki on mukavaa, itse ajattelin aloittaa soittamisen opettelun tällaisista pienistä soittimista.

Mistä sinä tykkäät joulunajassa eniten? Kommentoi ja kerro!

1 kommentti:

  1. Mä tykkään siitä, että voi sammuttaa isommat valot ja hengata vaikka kynttilänvalossa. Silloin ei huomaa, että joulusiivousta ei taaskaan ehtinyt tehdä ihan kunnolla kun joulukuussa "yllättäen" olikin aika paljon muutakin tekemistä. Eikä se siivoaminen olekaan joulussa tärkeintä. :)

    - Sini

    VastaaPoista